تصویب نظام جامع آموزش یگان حفاظت محیط زیست کشور

احمد قیومی: این نظام آموزشی شامل 940 ساعت دوره آموزشی از هنگام بدو ورود محیط‌بانان تا پایان خدمت آنها می‌شود.وی ادامه داد: از این پس هر محیط‌بان پیش از آغاز کار ابتدا 35 روز آموزش رنجری محیط‌بانی می‌بیند که هم شامل مباحث زیست محیطی در حوزه گیاهی و جانوری می‌شود و هم مباحث نظامی مانند آموزش ضوابط، مقررات و قوانین، تیراندازی، حمل سلاح و … را دربر می‌گیرد.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: تا پیش از تصویب این طرح، چنین دوره‌هایی برگزار نشده و آموزش‌ها به صورت پراکنده برگزار می‌شد، اما در حال حاضر ورودی‌های جدید سازمان پس از طی کردن مراحل آموزشی مختلف وارد عرصه خواهند شد.

قیومی تصریح کرد: این آموزش‌ها شامل دوره‌های طولی و عرضی می‌شود که علاوه بر آموزش‌های در بدو ورود، هر محیط‌بان در محل خدمت خود نیز آموزش‌های مورد نیاز را دریافت می‌کند.

به گفته وی از میان هفت، هشت یگان موجود در کشور مانند یگان حفاظت میراث فرهنگی، یگان حفاظت محیط زیست اولین یگانی است که از چنین برنامه آموزشی مدونی بهره‌مند می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آموزش محیط‌بانان قدیمی نیز گفت: محیط‌بانان قدیمی با شرکت در دوره‌های آموزشی جدید اطلاعات خود را به روز کرده و خود را با ورودی‌های جدید سازمان تطبیق می‌دهند.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …