حادثه در جاده پارک ملی گلستان یک پلنگ دیگر از حیات وحش ایران کم شد

IMAGE634723737689011120

طی حادثه ای در جاده پارک ملی گلستان یک ماده پلنگ در برخورد با یک تریلی تلف شد. این سومین مورد از مرگ پلنگ در جاده گلستان طی دو ماه گذشته بوده است.
جاده پارک ملی گلستان باز هم قربانی گرفت. در تازه ترین اتفاق شب گذشته یک ماده پلنگ در این جاده در اثر برخورد با یک تریلی تلف شد. گفته می شود ماده پلنگ 5 ساله بوده است.

به گزارش ایرانگرد نیوز و به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان ، یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان در حین گشت‎زنی در جاده آسیایی شاهده برخورد یک تریلی با یک قلاده پلنگ ماده شدند.

این اتفاق شب گذشته در ساعت 22 و 30 دقیقه در جاده آسیایی روبروی راه رنگی منطقه آدام چاغران روی داده است. سن این پلنگ ماده توسط کارشناسان پارک ملی گلستان 5 سال تخمین زده شده و لاشه پلنگ برای بررسی های کارشناسی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل شده است.

از آن جا که پلنگ ماده بوده احتمالا در این فصل یا بادار بوده یا به تازگی زایمان کرده است.

گفته می شود طی دو ماه گذشته این سومین مورد از مرگ پلنگ در پارک ملی گلستان بر اثر برخورد با خوردروهای عبوری بوده است.

جاده پارک ملی گلستان یکی از پرحادثه ترین جاده های جنگلی در ایران است. موارد متعدد تصادف و مرگ و نقص عضو جانوران عبوری از این جاده گزارش شده اند. این جاده نه تنها موجب بروز تصادف و آسیب حیات وحش منطقه می شود بلکه با تقسیم کردن پارک ملی به دو بخش مجزا در زادآوری و حیات موجودات این پارک ملی اختلال قابل توجهی ایجاد کرده است.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …