رشد 20 درصدي ورود گردشگر به مشهد مقدس از ابتداي سال جاري تا كنون

ImageHandler.ashx

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري از رشد 20 درصدي ورود گردشگر به مشهد مقدس از ابتداي سال جاري تا كنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري،  مسعود سلطاني فر با اعلام اين خبر در جمع تعدادي از خبرنگاران  و در حاشيه بازديد از پارك جنگلي پيشكوه در شهرستان تربت حيدريه اضافه كرد: مشهد مقدس يكي از مهمترين مقاصد سفر در كشور است و در حال حاضر مشهد در حال تبديل شدن به يكي از قطب هاي گردشگري در منطقه است و گردشگران خارجي زيادي به پايتخت معنوي ايران سفر مي كنند.

وي گفت: سال گذشته 4/5 الي 5 ميليون نفر گردشگر خارجي وارد ايران شدند كه از اين تعداد گردشگر 2/5 ميليون نفر به مشهد مقدس سفر كرده اند.

وي گفت: در حوزه گردشگري داخلي نيز پايتخت معنوي ايران همواره مقصد مهم گردشگران از نقطه نقطه ايران است به طوري كه سالانه بيش از 25 ميليون گردشگر و زائر وارد مشهد مقدس مي شوند.

معاون رئيس جمهور ادامه داد خوشبختانه وضعيت گردشگري در مشهد مقدس وضعيت بسيار خوبي است و گردشگري در مشهد و استان خراسان در حال گسترش و توسعه است.

وي همچنين ضمن بازديد از بخش هاي مختلف پيشكوه در شهرستان تربت حيدريه و بررسي پروژه در حال احداث مجتمع تفريحي در اين پارك بر تأمين زير ساخت هاي گردشگري در تربت حيدريه تأكيد كرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …