۲۰ گاندو زنده گیری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در گذشته ۲۰ سر تمساح فقط در حوزه شهرستان سرباز از روستاها و آبگیرهای پراکنده زنده‌گیری شده است.
نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار داشت: در سال ۹۸ تعداد ۲۰ سر تمساح فقط در حوزه شهرستان سرباز از روستاها و آبگیرهای پراکنده زنده‌گیری شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: در فصل‌های بارانی و تر سال با توجه به وسعت منطقه و وجود برکه‌ها و آبگیرهای متعدد که اغلب این قبیل آبگیرها بوسیله آبروهایی به روستاهای میزبان گاندو منتهی می‌شود، باعث شده تا گاندوها بارها و بارها به داخل روستاها رفته و موجب بروز برخی مشکلات برای اهالی شوند.
وی افزود: در طول سال۹۸ فقط تعداد ۲۰ سر تمساح پوزه کوتاه مردابی یا همان گاندو که به وسیله همین آبروها و آبگیرها به داخل روستا رفته بودند توسط محیط بانان و دوستداران محیط زیست از جمله همیاران محیط زیست زنده‌گیری و در یکی از زیستگاه‌های مناسب منطقه رهاسازی شدند.
پورمردان ادامه داد: این تعداد گاندو اکثراً در منطقه شهرستان سرباز زنده‌گیری شده که با توجه به وسعت منطقه می‌توان گفت به طور تقریبی هر سه هفته یک گاندو سر از روستاهای میزبان در می‌آورد و البته سنت‌ها و فرهنگ‌های بومی منطقه موجب شده تا با اینگونه حیات وحش با احترام و مراقبت خاصی برخورد شود و این جای بسیار تشکر و قدردانی از مردم منطقه را دارد.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …